LÄNGTAN


Känner en plötslig längtan till härliga vinterdagar på skotern och mysiga vinterkvällar framför brasan.

Det spöregnar ute. Har så gjort hela dagen. Tänk om det vore snö flingor som singla ner istället. Då hade man i alla fall kunnat vara ute utan att bli deprimerad och dränkt.

Hur kan detta komma sig, att jag mitt i augusti längtar efter december dagar med en halvmeter snö och 20 minusgrader? Jo, hela sommarn har snart gått. Och jag, jag sitter fortfarnade och väntar på att sommaren ska börja? Vart tog den vägen liksom? Jag har inte ens badat ute en enda jävla gång i sommar! :O Jag har jobbat hela sommaren. Och nu fick jag två veckor ledigt innan skolan börjar. Ja då blir det sensommar och halvruggit ute. Och helt plötsligt var det bara en halv vecka kvar, och ja, då blir jag sjuk.

 Fattar inte, men den här sommaren svepte förbi i en vindpust.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0