TEKNIKENS UNDER


Och så var även den här dagen till ända..

Denna onsdag började med att jag drog mig upp 07.50 för att jag skulle börja dona till en mästarfrukost. Meen, när jag stod där i köket, stirrade på receptet på scones, tänkte jag; Neej, fy fan, jag går och lägger mig igen. Jag är för trött för detta. Och dessutom sover mamma än. Så ja.. Jag hamna i sängen igen :P HAHA! Men 40 minuter senare kände jag mig mer motiverad, så då blev det Äggröra med bacon, och nybakade scones till frukost! Muuuummmms! Seen mina damer och herrar skulle jag och Helen fortsätta våran morgon med en film..

Just det, en film. En liten film. Jag stoppar i externa hårddisken i datorn uppe, för över de filmer jag ska ha, drar ur den och tar bort filmerna från den datorn. Jag går ner i mitt rum, sätter igång datorn och letar rätt på ljud kabeln. Stoppar i den i datorn och så ska jag stoppa i den i förstärkan också. Det är DÄR som problemen börjar. Skiten låter inte ett SMACK. Som vanligt när jag ska använda den där skit saken. Vi kommer inte överens! Jag provar tamefan alla uttag som finns på den där jäveln. Men helt tyst ändå. Jag provar alla igen, fast denna gång bakvänt med kablarna. Fortfarande tvärtyst. Kommer då på att jag inte ställt in förstärkaren på data-läget. Så jag gör det och gör samma procedur 1 gång till, och 2 5 7 8 10 75 gånger till. Men fortfarande hörs bara.. tystnad. ÄH tänker jag, jag skiter i ljudet, får gå med bara dataljudet. Så jag sätter i den externa i min dator. MEN då hittar inte datorn igen den?! Då börja mitt tålamod tryta på riktigt. Vi provar och provar och provar. Men inget händer. Jo plötsligt så står det att den har hittat något! Yes trodde jag. Meen, den hade hittat nått, men den visste inte vad. GAH! Så jag drog ur skiten och så åkte vi ner på amtech, i tron att det var kabelns fel mellan hårddisken och datorn. (sladden har nämligen råkat ut för något, så kontakten är helt böjd) Men neej, då visar det sig att fanskapet är trasigt eller nått!? Så dom får lov att skicka in den. Jahapp, hejdå alla mina bilder, filmer musik mina minnen mitt liv. Faast, det behöver inte ha gått så illa får vi hoppas, och har det de, får man väl skaffa nya minnen och ett nytt liv. ;)

Ja allt detta jävulskap för 1 FILM?? Men det är inte slut där riktigt. Innan dom kunde ta min hårddisk fick jag lov att åka hem och hämta kvittot på den. När vi åkte hem därifrån för sista gången idag så åkte vi förbi helen och hämta hennes externa. Kom hem, satte igång andra datorn igen och tänkte, nu så äntligen ska vi få se på film. Ska bara föra över dom till hennes istället. MEN NEEEEEEJ! Jag tog ju bort filmerna från datorn! Jävla pucko! Skrattanfall. Nu så, andas. ladda hem filmerna igen. Och äntligeeeen så rullade filmen igång..

När vi skulle börja kolla var klockan 10.30.. När allt krånglat färdigt å vi i verkligheten börja kolla så var klockan 15.00. Det var min dag det! HAHA!

Beställde hem min första "skolbok" för en stund sen. Och jaa, jag börjar på måndag. Har inte riktigt fattat det än. Blir nervös när jag tänker på det :) Blir lite förvirrad och tänker konstiga tankar liksom. Nu när man kämpat som fan, och väl kommit in. Då känner jag typ såhär nu istället; är det de här jag vill? :O var det värt allt de där?
Men äsch, bort med sånt strunt! Har ju velat det hur länge som helst, klart det var värt det! Är väl alltid så när det är stora nya saker på gång.. Antar jag. 

Köpte även en till bok, uppföljaren på Grabben i kuvösen bredvid. Och den heter Ett cp-bra liv! Så nu blir det läsarkvällar igen. Åh så mysigt när det börjar bli höst!

Fan vad jag tjabblar! neext up; stirra in i ögonlocken i åtta och en halv timme! Sleep tight!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0