Money money money

Ja den här dagen började fint för fröken Angelica.
Åkte med pappa till hans jobb vid kvart i sju och hämtade hem bilen som stått där och tinat över natten (och attans så skitig den var under snön! Kunde det inte rinna av tillsammans MED all is och snö?!) Sen for jag raka spåret hem, ner i mitt rum och tände lite ljus och kröp ner i sängen igen. Åh så skönt det är att få lägga sig igen och veta att man inte BEHÖVER vara uppe så tidigt :) Så där gona jag ner mig, myste på och somnade så småningom igen. Mamma smyger in i rummet vid tio tiden med ett kuvert och säger försiktigt; Go morgon, du har fått brev från försäkringskassan, jag tror att du har fått pengarna nu sa hon med ett leende. Åh tänkte jag. Låg och drog mig lite en stund, sen öppnade jag kuvertet. Det var INTE så bra som jag trodde. Det där jävla brevet förstörde hela min morgon!

Ska ta det här i korta drag lite från början. Pappren man fyller i från försäkringskassan för att få pengar förstod jag mig inte riktigt alls på när jag skulle skriva i. Eftersom att det är så himla viktigt att man gör rätt osv så kontaktade Helen,(hon hade samma fråga som mig) försäkringskassan och frågade dom hur vi skulle göra. Och för att vara extra säkra gick vi till arbetsförmedlingen också och bad om hjälp. MEN likförbannat stod det i detta jävla brev att jag fyllt i fel på pappret, och det tar dom alltså två veckor att komma underfund med att jag gjort fel för det första. Och för det andra, tar det yttligare två veckor från det att jag skickar tillbaka pappret med rätt anteckningar tills jag får mina jävla pengar. SÅ, den 8 mars får jag mina pengar. Förhoppningsvis. När jag egentligen skulle ha fått dom IDAG! 
VADFAN, här frågar man liksom dom som ska kunna det där, dom som har HAND OM SKITEN om hjälp, och får fel ändå!? Snacka om att helvetet bröt lös här hemma i morse. Knölade ihop den det där jävla brevet och kastade det långt åt helvete. Fy fan. Att dom ens har mage å göra så!? Så ska skälla ut dom och fråga vad fan dom håller på med.

Som tur är så har jag en snäll pappa som ställer upp. Så jag får låna dom där 2500 som jag egentligen skulle ha fått från försäkringskassan, så får jag betala igen när dom pengarna kommer. Men som sagt, det är väldigt bra att dom gör papper som dom själva inte ens kan med! JÄVLA STÖLL! (Haha, korta drag var det jaa. Eller nått)

Men eftermiddagen blev bra iaf, Pannkakor hos världens bästa farmor Mimmi, och sen cirkelträning på det. :) Så nu ska jag sova och hoppas att bli väckt av något trevligare imorgon. Godnatt på er. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0