AKUTEN

Idag när jag donade ute på gården ringde det i Mammas telefon. Det var Alex som ville prata med mig, men jag var ju ute så han sa åt mamma att jag skulle ringa upp sen. Vilket jag gjorde. Han var på Akuten. Vilken människa ringer och säger att man ska RINGA UPP när man ligger på akuten!? Han är bra puckad min kusin ;)

Well well, jag släppte allt och for dit. Det lilla klantarslet hade vrickat foten! Illa också. Fotknölen såg ungefär ut som om man hade stoppat in en tennisboll under huden. Men inget brutet i alla fall. Kom in en läkare (?) och en praktikant som skulle linda foten åt Alex. När de kommer in så tittar läkaren på mig och Helen å säger;
- Har du två stycken som skrattar åt dig nu?

Alex vägrade ju att lösa ut ett par kryckor, så när han skulle trixa sig ut genom dörren, tittar läkaren på Alex;
- Behöver farbrorn en rullstol?

HAHA jag dog där av skratt tror jag. Vilken läkare. Vi gick och Alex hoppade på ett ben mot utgången, då läkarn ropar efter oss;
- Du lilleskutt! Stanna till i receptionen så får du dina röntgenbilder!

Haha! Jag dog en gång till. Tänk om alla läkare vore sånna, då skulle det nästan vara kul att göra illa sig. :) Humor ska dom ha dom jävlarna!

Bilen. Ja denna bil. Var ju inne på RH-bilmek idag. Åkte dit och hämta igen den, och fick höra av Patric att den skulle gå som den skulle nu. Åh vilken lättnad som sköljde över mig! ÄNTLIGEN en bil som INTE hackar och lägger av!
Men så kom då det lilla Men;et. Åkte ner på Mora, där la den av första gången på väg ut i en korsning. Fasiken. Och den la av både 2,3, och 5 gånger. Satan, blev lite förbannad, men lugnade mig med att den faktiskt inte rycker. Och det var ju det felet som oroat mig mest.
Fortsatte köra hela dagen i min glada tro om att bilen var någorlunda hel igen. Jag var såå glad!

MEN när jag kommer vid Hemus där, påväg hem från Akuten, så börjar fanskapet rycka igen! Då kan jag säga att det var jävligt nära att jag skulle sattsa fullt in i en björk, så arg jag vart!!! 2500 på INGENTING!?!?!?!?!?!?!! :(

Den där bilen är nog förföljd av otur. Mitt sparkonto är empty, tomt, ekoooo ekoo, Lingonet har mjölkat ur varenda ruttet öre av mig. Men ändå, likförbannat, står den där i karporten, med SAMMA jävla fel, och hånflinar åt mig.
Så, vad göra nu? :O

Nej ska ta och lugna mina nerver lite med några kapitel till i min braiga bok innan jag somnar :) Tror det kan vara läge för det nu.

Puss & Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0