CP

Idag kan man nästan säga att jag varit lite duktig. Plockat rätt på rummet, tvättat lite, vikt tvätt, bädda rent i sängen osv..

Och sen har jag fått träffa Sara idag också! Trevligt, snacka lite skit om allt o inget. :) Skjutsade upp henne till Dalen, och sen for jag till Helen när jag ändå var i älvdalen. Så vi åkte på Östängs och tog oss en glass och pratade :) myys!

Har väl egentligen inte mycket mer att skriva för dagen. Joo! Helens mamma visade oss ett videoklipp igår på tv4.play om en kille som var CP-skadad. Och jääklar vad man blev berörd. Han gick in i hjärtat på nått vis.

Ni borde se den! Eller nej, ni MÅSTE se den. Att man faktiskt kan ha ett bra liv även fast att man är cp.

Här hittar ni klippet. Eftersom jag inte hittade igen det på youtube och inte heller vet hur man lägger upp videoklipp från andra sidor så får ni länken bara :) Och så letade jag reda på hans blogg också. Kan ju vara kul att läsa :) Och den hittar ni här!

Jonas Helgesson heter han. Och han har skrivit två böcker om sitt liv, den ena "Grabben i kuvösen brevid" Och den andra "ett CP-bra liv!" Jag tror nog tamefasen att jag ska ta och läsa dom, även fast jag inte gillar att läsa böcker så känns det som att jag kommer gilla dessa. :) Han åker även runt och gör föreläsningar och stand up. VILKEN KILLE!

Detta var allt för ikväll mina vänner. Nu sängen för att imon följa med Helen o köra tidningar.
Natti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0