ÖM

Vart ju ett efterlängtat besök hos Kiropraktorn för mig i Furudal idag, Kenneth. Fruktansvärt duktig måste jag säga. Visade iaf sig att de två översta nack-kotorna i min nacke hade flyttat sig till höger o var något sneda. Det har gjort att jag har belastat hela beckenet (stavning=) snett, därav mina väldiga smärtor i ryggen.

Han provade att typ trycka ner det vänstra benet när jag hade det böjt och låg på rygg, så skulle jag hålla emot. Och det gick bra. Samma sak tröck han på min vänsterarm som jag höll upp, och det funkade bra det med. Men sen, när han gjorde samma sak på högersida, hade jag fan ingen kraft alls?! Var omöjligt att hålla emot :S

Efter detta så tröck han till den översta kotan med någon grej, sen tog han i nacken och vred till, jisses amalija vad det knaka och knastra :O Mamma som satt och vänta hörde till o med. Trodde han bröt nacken på mig x) Och sen samma sak åt andra hållet. Därefter så gjorde han samma procedur med benen och armarna igen, helt plötsligt hade jag vanlig kraft i högersidan igen? Underligt hur allt hänger ihop va?

Och jaa, varför var mina kotor så då? Troligen efter den lilla olyckan när jag var liten, klättrade upp för en brant slänt, hade galonbyxor på mig, tappade fotfästet och gled i väldig fart rakt in i ett träd och böjde ryggen runt trädet. skitsamma, men han sa också att det kunde påverkas av stress, och i mitt fall sa han att jag irriterade mig mycket på min omgivning. Och jag måste sluta med det! Det är nog någon jag gör utan att veta det själv? :S

Sen det första han sa när jag gick in i rummet var; Du skulle passa som "talterapeut", efter att jag sagt hej typ. Helhäftig gubbe! Lite mystisk så där! :P

Nu är jag öm lite här och var, är väldigt trött och känner mig yr, börjar även få lite feber som följd av denna dag. Så blir nog att sova nu. :) Natti natt från en glad och hel tjej ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0