TVÅ SJUTTIOFEMMOR OCH SELMA LAGERLÖF


Först och främst vill jag påpeka att stolen jag befinner mig på är hemskt jävla oskön! Dags för en ny för ungefär 10 år sen?

Har då varit på föreläsning hela dagen idag, studieteknik. Jäkligt intressant och användbart måste jag säga! :) Riktigt duktig och rolig föreläsare också. Så tiden gick snabbt och man var intresserad hela tiden! :)
Har bland annat fått lära oss ett tyskt bank nummer vilket lyder;

Lucia går arm i arm med James Bond som har en sjuttiofemma i vardera hand, de sätter sig i en VOLVO åttafemtio och kör över selma lagerlöf på julafton! I siffror lyder detta; 130077575850202412
Fiffigt va? ;)

Detta handlade om associationer. Man associerar en siffra med någonting som symboliserar det nummret. Och sen avslutar man med att göra en historia av hela sifferkombinationen. Då blir det plötlisgt mycket enklare att komma ihåg! Sifferkombinationer är numera en baggis för mig ;) HAHA! Där ljög jag nog så att jag trodde mig själv! Men det blir ju i alla fall lättare nu :)

Så vi fick lära oss massa knep och trix för att studerandet skulle bli enklare, fastna bättre och för att man skulle minnas allt man lärs sig! Supernöjd med denna skoldag. :)

Men nu är jag vråååålhungriiiig! Så ska gå och fixa i ordning lite mat. Och vänta på segaste i världen, min pappa. Tro om jag ärvt nått av han kanske? :P

Kommentarer
Postat av: BertaStina

jaha.. men hade man läst här först så hade man ju kunnat det där =)

2010-09-01 @ 23:33:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0